Saturday, February 18, 2017

Ini Respon Balas Elle Zada, Isu Saman Shaheizy Sam Dan Syatilla Melvin

Ini Respon Balas Elle Zada, Isu Saman Shaheizy Sam Dan Syatilla Melvin



Umum mengetahui masalah baju raya dari Elle Zada dan Sam Syatilla Melvin pada tahun lepas.

Baju raya itu tidak sempat dihasilkan dan ramai pelanggan yang mengamuk dan marah engan kejadian itu.

Ekoran itu, ada yang memberitahu pihak Shaheizy Sam dan Syatilla Melvin akan menfailkan saman terhadap Elle Zada tentang hal ini.

Setelah Utusan membuat laporan, ini respon balas dari syarikat Elle Zada.

Ini penjelasannya:

Terima kasih kami ucapkan kepada supporters ELLE ZADA yang sentiasa memberi sokongan kepada kami. Tak henti-henti kami menerima mesej dan panggilan telefon daripada mereka yang menyokong kami serta tahu perkara sebenar. By now, mungkin ramai yang ingin tahu dari pihak kami sendiri tentang berita online Utusan Malaysia semalam, “Sam, Syatilla bakal saman ELLE ZADA”.

Shaheizy Sam dan Syatilla Melvin merupakan business partner kami dalam menjayakan Projek Raya ELLE ZADA x SAM SYATILLA 2016. Kami masih belum menerima sebarang saman, tetapi kami bersedia untuk menjelaskan sebarang kekeliruan dan akan menjawab sebarang tindakan saman yang dimaksudkan.

Pihak ELLE ZADA telah beberapa kali menghubungi pihak Sam & Syatilla sehingga Januari 2017 tetapi mereka memilih untuk mendiamkan diri dan kami tidak menerima sebarang ‘update’ sehingga laporan melalui Utusan Malaysia semalam. Kenyataan yang diberikan oleh Syatilla Melvin di artikel Utusan Malaysia seolah-olah menggambarkan tanggungjawab mereka adalah sebagai duta dan bukan sebagai rakan kongsi dalam projek tersebut. Kami sudah menghubungi Syatilla Melvin semalam tetapi masih belum menerima sebarang respon.

We have the full account of what had happened before, during and after the project. We had established our roles clearly and we believe Sam Syatilla and team should be clear of theirs.

ELLE ZADA bersedia untuk menjawab sebarang saman yang bakal difailkan oleh pihak Sam & Syatilla berkenaan perjanjian dan persetujuan bersama sebagai rakan kongsi projek tahun lepas kerana kami tidak menyembunyikan apa-apa daripada mereka.

Sebaik-baiknya isu ini diselesaikan dengan cara baik, tetapi sekiranya pihak Sam & Syatilla memilih untuk memutar fakta dengan media, kami mengalu-alukan pihak media untuk menghubungi kami dan mendapatkan gambaran sebenar tentang kolobrasi kami dengan Sam & Syatilla.

Sejak Projek Raya 2016 ELLE ZADA x SAM SYATILLA, ELLE ZADA telah memilih untuk mendiamkan diri untuk komen apa-apa tentang kolobrasi dengan Sam & Syatilla kepada pihak media meskipun kami dihujani pelbagai soalan. Bukan kerana kami ingin lepas tangan, atau kerana kami cuba menipu seperti yang didakwa sebaliknya untuk mengelakkan sebarang kekeliruan yang lebih lanjut. Kami berusaha memelihara nama baik Sam dan Syatilla walaupun ketika projek mengalami krisis.

We chose to keep it down on social media to enable the entire team to refocus on our number one stakeholder, which is our customers. Selama beberapa bulan ini, pihak kami FOKUS menyusun kembali strategi dalam mengembangkan sayap pemakaian patuh syariah ke peringkat tertinggi. Pada kami, isu ini tidak akan mengalihkan perhatian kami dari fokus utama, iaitu untuk mengembangkan sayap business dan menggembirakan hati pelanggan kami yang telah berada di sisi kami sejak kami memulakan perjuangan ini lagi; way before we even know Sam & Syatilla.

We’ve revamped our processes, got our team together, and we have great surprises coming your way! Last year has served as a great lesson for us to become better and stronger. Now we are ready to go for 2017.

PS: Pihak ELLE ZADA sehabis mungkin telah berusaha menguruskan proses refund kepada pelanggan yang terlibat (kami memilih untuk tidak menyusahkan Sam & Syatilla dalam proses tersebut sebagai business partner yang bersama-sama berkongsi untung rugi projek raya ini). Sekiranya masih ada customer dan agen yang belum menerima refund dari Projek Raya ELLE ZADA x SAM SYATILLA 2016, mohon jasa baik untuk menghubungi kami kerana ada juga customer yang belum respon dan kami sendiri telah cuba beberapa kali namun tidak dapat menghubungi mereka.

0 comments:

Post a Comment