"Air Mata Berderai, Saya Akur Muka Tak Boleh Masuk TV..." - Luahan DS Vida Kepada Program Mentor

"Air Mata Berderai, Saya Akur Muka Tak Boleh Masuk TV..." - Luahan Dato Seri Vida


Jutawan kosmetik iaitu Dato Seri Vida telah meluahkan rasa kecewanya kepada satu program di TV3.

DS Vida ternyata kecewa dengan program realiti tv, Mentro Milennia TV3 kerana tidak mempromosikan produknya dengan baik walhal DS Vida menaja rancangan tersebut.

Ini komen DS Vida:

"Air mata berderai-derai, saya pening beria-ia

"Amik darah tadi, Darah tinggi naik 184 setelah satu jam.

"Saya buat kerja dengan jiwa.

"Saya taja Mentor Milenia sebab nak promote produk saya, tapi sebut hanya mula dan akhir.

"Itu pun paksa

"Tiada muka saya pun tak apa. Saya tak cakap pun tak apa.

"Saya faham, saya akur. Muka saya tak boleh masuk tv. Products tak boleh masuk tv. 

"Tak boleh cakap apa pun, saya takpe. Tapi kalau nak sebut products pun berkira, apa nama menaja?

DS Vida dilihat sebak dengan perkara berkenaan dan teresak ketika berbicara tentang perkara berkenaan.

Usahawan ini juga akui pening dan tekanan darahnya dikatakan agak tinggi.

Semoga DS Vida sentiasa menjaga kesihatannya dan menjaga tekanan darahnya agar tidak menghidapi Hypertension.

...................................................

WHAT IS HYPERTENSION?

Hypertension (High Blood Presure) is persistent elevation of systolic BP of 140mmHg or greater and/or diastolic BP of 90 mmHg or greater.

For your information, Hypertension is regard as a silent disease; the majority of cases (61%) in the country remain undiagnosed. 

Therefore, blood pressure should be measured at every chance encounter, especially you are going to general clinic, or medical check up.

Untreated or uncontrolled hypertension may leads to increased cardiovascular, cerebrovascular and renal morbidity and mortality.

Healthy lifestyle changes should be recommended for all individuals with hypertension or high risk of hypertension.

0 comments:

Post a Comment