Bekas Peserta AF Didakwa Dera Anak, Celup Tangan Anak Dalam Air Panas

Bekas Peserta AF Didakwa Dera Anak, Celup Tangan Dalam Air Panas




Ini satu berita yang membuat ramai terkejut tentang seorang penyanyi yang juga bekas peserta Akademi Fantasi (AF) musim ke-9

Mohammad Azri Abdullah atau Azri AF9 mengaku tidak bersalah di Mahkamah atas tuduhan mendera anak perempuan tirinya dengan mencelup kedua-dua tangan mangsa ke dalam air panas.

Untuk pengetahuan, Azri merupakan suami kepada juara program Mentor musim kelima, Salma, membuat pengakuan itu dan memohon dibicarakan sebaik pertuduhan terhadapnya dibacakan.

Ssepanjang prosiding, Azri dilihat tenang sahaja.

Dikataakn, Azri melakukan penganiayaan terhadap kanak-kanak yang kini berumur 10 tahun itu dengan mencelup kedua-dua tangan mangsa ke dalam air panas di sebuah pangsapuri di Seksyen 9, Subang Jaya, di sini, jam 8 pagi, pada 5 Mei 2016.

Dakwaan kes dilakukan mengikut Seksyen 31(1)(a) Akta Kanak-kanak 2001 yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun atau denda atau kedua-duanya.

Mahkamah membenarkan tertuduh diikat jamin RM10,000 dengan seorang penjamin, berserta syarat tambahan tidak mengganggu mangsa dan menetapkan 15 Mei ini untuk sebutan semula kes.



Former participant of  reality singing competition, Akademi Fatasia, Azri AF9, pleaded not guilty to a charge of abusing his 10 years old step-daughter,.

Mohammad Azri is the husband of Mentor champion, Salma. They got married January last year.

The charged stated that he was dipping her hands into hot water at an apartment at Section 9, Subang Jaya here, around 8am on May 5, 2016.

The charge, under Section 31(1)(a) of the Child Act 2001, provides an imprisonment for up to 20 years, or fine, or both, if found guilty.

The court then set bail at RM10,000 with one surety and fixed May 15 for mention.

0 comments:

Post a Comment