"Sayu Pula Hati Melihat Keadaan Yahaira" - Ini Luahan Lisa Surihani

"Sayu Pula Hati Melihat Keadaan Yahaira" - Ini Luahan Lisa Surihani





Pelakon Lisa Surihani kini sedang berpantang selepas melahirkan anak keduanya yang diberi nama Yusof Leonne.

Bagi Lisa Surihani berpantang merupakan proses penjagaan diri yang menyeronokkan kerana mampu mengembalikan tenaga, selain dapat menyihatkan semula dalaman tubuh badan.

Ini komen Lisa: (Sumber: BH)

"Jujurnya, saya suka berpantang dan tiada sebarang isu mengenai perkara itu. Saya anggap, ia seperti aktiviti penjagaan diri untuk kembali sihat dan bertenaga.

 "Saya perlu mementingkan kesihatan diri agar dapat menjaga anak-anak saya dengan baik. Ibaratnya, ia seperti mengecas semula badan kita,"


Sementara itu, Lisa Surihani akui kehadiran Yusof sedikit sebanyak mempengaruhi emosi Yahaira, anak pertamanya.

Ini pendedahan Lisa yang sayu melihat keadaan Yahaira.

"Yahaira masih lagi dalam proses membiasakan diri dengan kehadiran Yusof. Dia kini nampaknya lebih manja dengan saya sejak adiknya dilahirkan. 

"Pada mulanya, Yahaira nampak biasa saja, tetapi apabila melihat saya menyusukan Yusof, dia terkejut dan mula menangis. 

"Terasa sayu pula hati melihat keadaan berkenaan. Apapun, sekarang ini masih terlalu awal untuk membuat rumusan, dan lima bulan lagi Yahaira akan menginjak ke usia dua tahun. 

"Saya percaya, dia mampu menjadi kakak yang baik," 

Biasalah kakak baru terima adik. masih belum adapt lagi. Lama lama okeylah tu.

Apapun tahniah kepada Yusry dan Lisa Surihani yang kini bertambah-tambah berbahagia dengan kehadiran anak keduanya itu.
.........

Primitives Reflex In Infant

Primitive Reflexes are the first part of the brain to develop and should only remain active for the first few months of life. 

It also can be defined as reflex actions originating in the central nervous system that are exhibited by normal infants, in response to particular stimuli. 

These reflexes are absent due to the development of the frontal lobes as a child transitions normally into child development

List Of Reflexes:

-Moro reflex
-Walking/stepping reflex
-Rooting reflex
-Sucking reflex
-Tonic neck reflex
-Palmar grasp reflex
-Plantar reflex

0 comments:

Post a Comment