Setelah Dikecam Teruk, Akhirnya Neelofa Tampil Beri Kenyataan Balas


Baru-baru ini, pelakon dan pengacara popular Neelofa telah mempromosikan satu produk yang mendapat kecaman dari pelbagai pihak.

Produk itu merupakan satu supplement untuk kanak-kanak yang dikatakan untuk menghalang kedutan di kulit.

Apabila produk itu menjadi tumpuan ramai, beberap pihak memberi pendapat bahawa produk itu tidak sesuai diberikan kepada kanak-kanak terutama bayi.

Ini antara komen dari pihak profesional:

"This Neelofa supplement business. As doctors, we are extremely cautious about giving babies and young children "anything" so I'm really quite amazed she is willing to out her name (and reputation) on this. Ill advised perhaps" - Dr Iqbal Rizal‏

"I don't recommend any supplement to babies & small children (please consult pediatrician)" - Dr Beni Rusani‏

Ada juga rakan artis yang kecewa dengan Neelofa keraan mempromosikan produk berkenaan antaranya ialah Alicia Amin dan seorang lagi bekas pelakon.

Apabila mendapat kritikan dari pelbagai pihak, terutama dari beberapa orang doktor yang bukan calang-calang orang, akhirnya Neelofa tampil memberi respon.

Ini komen dari pengacara MeleTop ini:

"I am aware of the CnG (product) situation related to my IGS (InstaStory) and I appreciate and understand the comments and concerns from you guys. The CnG management is working hard to rectify the issue and is determined to resolve this confusion. I appreciate your patience and understanding."

 Setelah Neelofa memberi respon, para followernya dan juga para peminatnya suka dengan professionalism yang ditunjukkan oleh pelakon Red Velvet dan Suri Hati Mr Pilot ini.

Responnya itu mendapat perhatian pengikutnya dan mengatakan sebagai manusia, adalah normal untuk melakukan kesilapan. Namun apa yang membezakan antara semua adalah bagaimana kesilapan itu ditangani.

Jawapan Neelofa itu amat baik dan rata-rata memuji tindakan Neelofa itu.

Apapun semoga selepas ini Neelofa lebih berhati-hati dalam mempromosikan sesuatu produk.

Sumber: Laman Media Sosial Neelofa

0 comments:

Post a Comment