Setelah Menempuhi Kontroversi, Farid Kamil Akhirnya Tampil Secara Live Di MeleTop

 
Pelakon Datuk Farid Kamil sememangnya sedang menajdi perhatian ramai ekoran kesnya mengamuk di balai polsi dan mengambil barang terlarang menjadi bualan ramai.

Datuk Farid Kamil mengakui kontroversi yang menghambat dirinya membabitkan tahanan reman dan tuduhan penyalahagunaan bahan terlarang sebagai satu pengalaman tidak boleh dilupakan.

Buat pertama kalinya, Farid Kamil telah tampil secara live di kaca televisyen apabila muncul di program MeleTop yang bersiaran secara langsung di Astro Ria.

Ini komen Farid Kamil apabila ditanya tentang keadaannya:

"Syukur pengalaman selama enam hari (direman) adalah memori tak boleh dibeli. Saya mengenali diri saya dari kecil sehingga besar.

"Sokongan keluarga, teman, rakan artis dan peminat menjadi kekuatan saya untuk mengharungi kontroversi yang menghambat,"

Ini videonya;


Farid Kamil menyatakan, kehidupannya kini kembali berjalan seperti biasa dan berada dalam keadaan baik-baik sahaja.

Farid yang juga pelakon drama Lafazkan Kalimah Cintamu berkata, dia berterima kasih kerana dirinya masih diterima baik peminat.

Malah, dia bersyukur apabila semakin mendapat kekuatan dan sokongan untuk meneruskan perjalanan seninya semula.

Ini komennya lagi:

"Alhamdulillah, kes masih dalam siasatan polis. Semuanya baik-baik saja"

"Seperti anda lihat, saya masih dapat berjalan hari ini dengan program ini. Ia membuatkan saya rasa bersyukur"

 Di set MeleTop, Farid Kamil hadir bersama Nelydia Senrose dan juga Imam Shah untuk mempromosikan drama Lafazkan Kalimah Cintamu.
 
Drama bersiri Lafazkan Kalimah Cintamu lakonan Farid, Nelydia Senrose, Adriana Adnan, Azri Iskandar, Adibah Noor dan ramai lagi ini bersiaran setiap Isnin hingga Khamis, jam 10 malam di Astro Ria dan Astro Ria HD.

Di imbas kembali, Farid Kamil didakwa di Mahkamah Majistret Petaling Jaya pada 16 Januari lalu atas empat pertuduhan iaitu menyebabkan kecederaan, berkelakuan tidak senonoh dan mengganggu penjawat awam di Balai Kota Damansara pada 11 Januari.

Farid kemudian dibebaskan dengan jaminan RM12,000 oleh Mahkamah Majistret.

Sementara itu, Farid juga mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret Petaling Jaya atas pertuduhan penggunaan barang terlarang bulan lalu.

Mahkamah juga membenarkan Farid diikat jamin RM3,000 dengan seorang penjamin.

Mahkamah juga memerintahkan pasport Farid diserahkan kepada mahkamah. -BeritaMemey

Sumber: Astro Gempak / Harian Metro/ MeleTop

0 comments:

Post a Comment