Monday, February 13, 2017

Akhirnya Setelah Bukunya Teruk Dikecam, Fattah Amin Tampil Beri Respon Balas

Akhirnya Setelah Bukunya Teruk Dikecam, Fattah Amin Tampil Beri Respon Balas


Fattah Amin telah melancarkan sebuah buku yang mengandungi kata kata semangat dan juga gambar selfienya.

Dilihat, ramai yang mengecam buku Fattah Amin itu termasuk pelakon Sharnaaz.

Setelah bukunya itu teruk dikecam, akhirnya pelakon Suri Hati Mr Pilot ini tampil memberi respon balas.

Ini komen Fattah Amin:

"Saya anggap ini dugaan untuk saya dan saya sentiasa beringat tentang tujuan asal saya meneribtkan buku ini iaitu ingin berkongsi tips, kata-kata positif serta nasihat.

"Saya berkongsi tentang impian saya dalam menjadi insan sempurna kerana ingin memberi inspirasi kepada semua terutama generasi baharu agar meletakkan impian dan strategi untuk berjaya.

"Paling penting saya ingin terapkan nilai untuk tidak mudah berputus asa selain tidak mudah lupa diri dan beringat dari mana kita bermula serta tidak mendongak membangga diri,"

"Mereka hanya membaca tanpa berfikir maksud tersirat. Setiap kata-kata dalam buku itu berkaitan dengan kehidupan saya yang asalnya bukan sesiapa. Bak kata pepatah Inggeris, ‘from zero to hero’.

"Selain itu, saya juga mahu memberi inspirasi terutama kepada adik-adik kecil untuk membesar dengan baik dan meletakkan impian dan strategi untuk berjaya dalam hidup.


Sementara itu, antara ayat dalam buku itu yang hebat dikecam ialah "Aku dulu selalu berangan nak gi KLCC nak bawak kereta aku sendiri dan parking valet. Ternyata kini telah termakbul hahaa...kelakar kan".

Ada yang bertanya apakah maksud tersiratnya.

Ini jawab Fattah Amin:

"Dulu saya selalu ke KLCC menaiki motosikal. Apabila melihat orang lain membawa kereta dan parkir di valet, saya juga menyimpan impian itu kerana tidak semua orang mampu. 

"Jadi, mesej yang cuba disampaikan adalah saya sebenarnya kena berusaha lebih untuk menjadi orang yang hebat. Impian lalu adalah sumber inspirasi kepada saya.

Itulah jawapan dari Fattah Amin tentang bukunya itu.

0 comments:

Post a Comment