Sofi Jikan Dibebaskan, Ini Komennya Tentang Farid Kamil Selepas Dibebaskan



Ini berita terkini tentang isu melibatkan Sofi Jikan dan juga Datuk Farid Kamil.

Dalam perkembangan terbaru, pelakon popular Sofi Jikan akhirnya telah dibebaskan dari tahan reman sebentar tadi.

Sofi Jikan dibebaskan dengan jaminan pihak polis selepas tiga hari ditahan.

Pelakon ini ditahan reman oleh pihak polis untuk mebantu siasatan, ekoran didapati dia positif ujian bahan terlarang.
 
 "Kasi sengat!!! Lu sengat wa, wa sengat lu!" Itulah antara kata-kata pelakon Sofi Jikan selepas beliau dibebaskan dengan jaminan polis, hari ini.

"Maafkan saya, no komen" kata pelakon Sofi Jikan ketika dihubungi Harian Metro selepas dibebaskan dengan jaminan polis apabila reman tiga hari terhadapnya berhubung kes dadah tamat, hari ini.

"Alhamdulillah... saya bebas hari ini dan saya nak balik rumah berehat,"

Ketika diajukan soalan mengenai hubungannya dengan pelakon Datuk Farid Kamil Zahari, Sofi menjawab: "Hanya Tuhan saja yang tahu"

Pelakon yang popular dengan dialog 'Wa Kasi Sengat' dalam filem KL Gangstar itu turut melahirkan rasa syukur dengan dugaan yang menimpanya.

"Ini ujian Allah dan kita semua insan yang lemah... no komen,"

Terdahulu, Sofi Jikan telah tiba menaiki kereta peronda polis (MPV) di Kompleks Mahkamah Petaling Jaya pada 10.10 pagi sebelum dibawa ke pejabat Siasatan Jenayah Narkotik IPD Petaling Jaya.

Proses jamin polis tamat pada 11.40 pagi dan beliau diwakili peguamnya iaitu Datuk Hanif Hassan.

Pelakon yang terkenal dengan watak antagonis itu ditahan di Balai Polis Mutiara Damansara, 11 malam Selasa lalu ketika hadir memberi keterangan berhubung dua laporan polis dibuat Datuk Farid Kamil pada 31 Januari lalu.

Dalam laporan polis itu, Farid Kamil mendakwa tiga rakan artisnya dikatakan meletakkan bahan terlarang  dalam minumannya sehingga membuat pelakon ini bertindak diluar jangkaan dengan mengamuk di balai polis.

Selain Sofi Jikan, dua lagi rakan artis yang dikaitkan ialah Taj dari kumpulan Innuendo yang popular pada lewat 1990 an dan seorang lagi bernama Firdaus.

Sumber: Harian Metro / mStar

0 comments:

Post a Comment