"Lan Macam Budak Budak, Tak Profesional, Block Kitorang Di Instagram" - Kumpulan Kristal


 
Umum mengetahui Lan Kristal kini telahpun bergerak secara solo. Lan mengumumkan keluar dari kumpulan Kristal setelah berlaku satu krisis ketika Lan sertai Gegar Vaganza musim Keempat.

Nama baru Lan Kristal setelah keluar dari kumpulan ini ialah Lan Solo yang diberikan oleh pengacara Gegar Vaganza iaitu Nabil.

Sehingga kini ramai tertanya-tanya adakah hubungan Lan dan ahli Kristal yang lain sudah pulih.

Menerusi satu temubual dengan portal Budiey, kesemua ahli kumpulan Kristal iaitu Rody, Kecik dan Acap, tampil dan memberi jawapan yang ramai yang nak tahu.

Dari temubual itu, Rody Kristal berkata terkejut apabila Lan sertai Gegar Vaganza dan pada mulanya ingat Lan ingin naikkan nama kumpulan Kristal.

Kemudian, ketika pertengahan Gegar Vaganza, ada pihak memberitahu Kristal mengatakan Lan ada ingin mengatakan ingin berehat dan mengembangkan kerjaya secara solo.

Kerana kenyataan Lan itu, Rody dan ahli Kristal yang lain bersependapat, dan membuat pengumuman mahu mencari penyanyi Kristal yang baru.

Rody juga mengatakan Lan seperti budak budak baru lepas putus cinta kerana terus block ahli kumpulan Kristal dan juga kawan-kawan di laman media sosial Instagram.

"Bersikap macam orang baru lepas putus cinta, dia block kita dari Instagram, ada kawan rapat pun kata 'asal dia block kita ah'.  Macam budak budak, tak pro" kata Rody tentang sikap Lan itu.

Lan juga dikatakan menghilangkan diri ketika mereka bersama dalam satu event di sambutan tahun baru yang lalu.

Tentang Lan nyanyi lagu Kristal, kata Rody  patutnya penyanyi tak boleh nyanyi lagu band kena nyanyi lagu sendiri, tapi kami masih ada sifat kemanusiaan, tak kisah nyanyilah.

Ini video penuh kenyataan kumpulan Kristal kepada Lan Solo:



Kumpulan Kristal merupakan satu nama besar di industri hiburan tanah air. Antara lagu yang popular dari Kristal ialah Seragam Hitam dan Delaila yang masih menjadi siulan orang ramai.

Semoga hubungan Lan dan Kristal kembali pulih seperti sebelum ini.-Berita Memey

Sumber video: Budiey

0 comments:

Post a Comment