"Penghinaan Itu Melampau-Lampau.." - Respon Aliff Syukri Setelah Dikecam Pelakon Lain


Ahli perniagaan kosmetik popular, Datuk Seri Aliff Syukri telah dikritik hebat oleh Amyza Aznan baru-baru ini.

Selain Amyza Aznan, ada juga pengarah dan pelakon lain yang bersetuju dengan komen kritikan kepada Aliff Syukri yang dilihat kini mula bergelar pelakon.

Melihat kritikan yang dilemparkan kepada oleh pelakon senior, Aliff Syukri memohon maaf kepada semua pelakon-pelakon hebat Malaysia yang berasa tidak senang dengan kehadirannya dalam bidang seni lakon.

Menurut Aliff, dia menerima tawaran berlakon dalam filem Badang setelah ditawarkan oleh pengarah.

Ini komen Alif Syukri:

"Untuk pengetahuan semua, saya tidak keluarkan duit sesen pun untuk filem ini. Malah saya menerima bayaran sebagai pelakon seperti pelakon yang lain. Itu sahaja.

"Saya bukan penerbit, saya bukan pengarah, saya tak bayar apa pun untuk filem ini.  Saya hanya pelakon sahaja.  Jadi tidak wajar jika saya seorang yang kena,"

Pelakon  watak utama filem Badang ini turut bertanya jika dia tidak mempunyai bakat kenapa dia diberikan tawaran berlakon filem?


Malah Aliff Syukri juga mengatakan drama lakonannya mendapat rating yang tinggi di Astro.

"Setakat ini saya sudah berlakon enam buah drama, malah cerita Ooops! Terlajak Nikah, Toyol Ke London antara drama lakonan saya yang capai rating tertinggi di Astro.

"Kemudian saya juga dicalonkan untuk Artis Lawak MeleTOP, Realiti Show MeleTOP.Jadi, adakah itu bermakna saya tidak punya bakat?

"Kenapa juga sebelum ini tak ada pula orang mempertikaikan bakat lakonan saya.  Tiba-tiba dengan filem Badang ini saya pula dipersalahkan seorang,"

Aliff turut memberitahu dia boleh menerima kecaman tetapi janganlah melampau seolah-olah filem Badang kerana semuanya salah dia seorang.

Ini komennya lagi:

"Seolah-olah saya ini kayu, macam saya ini hina sangat. Penghinaan itu melampau-lampau,"

Walau apa pun yang berlaku, apabila ditanya sama ada adakah dia akan terus berlakon lagi, Aliff Syukri terus menyatakan minatnya sekiranya ditawarkan berlakon.

"Jika ada orang yang menawarkan kepada saya berlakon, apa salahnya jika saya terima cuma kali ini saya akan lebih hati-hati," 

Datuk Aliff Syukri yang popular dengan tagline terlajak laris dikritik hebat oleh prang ramai ekoran filem Badang lakonannya yang dikatakan kurang bermutu.

Ramai yang memberi review kurang memberangsangkan tentang filem ini.

Sumber: Sinar Harian

0 comments:

Post a Comment