Penjelasan Sebenar Mengapa Telefon Bimbit Ayda Jebat Dirampas, Buat Ramai Terkedu

Penjelasan Sebenar Mengapa Telefon Bimbit Ayda Jebat Dirampas, Buat Ramai Terkedu


Sebelum ini telah menajdi viral tentag kes handphone Ayda Jebat dirampas oleh body guard ketika Lee Kwang Soo datang ke Malaysia.

Video kejadian telah menjadi viral dan ramai peminat Ayda Jebat menghentam guard tersebut.

Malah Ayda Jebat juga menyelar tindakan guard berkenaan.

Setelah beberapa hari kejadian berlaku, seorang individu akhirnya tampil mencerita punca sebenar mengapa handphone pelakon dan penyanyi itu dirampas.

Jom baca:

Penjelasan Abdullah Aziri Pauzi :

Dalam kontrak yang ditanda tangani oleh pihak penganjur (100 Plus dan SONY), kontrak tu secara jelas menyebut bahawa hanya official photographer dan videographer sahaja yang dibenarkan untuk merakam gambar / video.

Even, before the event itself, kesemua selebriti- termasuk Ayda Jebat, Ajak Shiro, Shahrul Ridzuan, Hafizh Syahrin Pescao55 dan suami Hanis Zalikha (aku tak ingat nama dia apa) dah di brief oleh pihak penganjur bahawa selfie atau gambar tak boleh diambil.

Tindakan Ayda Jebat sebenarnya selfish, dan sebenarnya dia dan pihak penganjur berkemungkinan boleh disaman atau didenda oleh kompeni yang menguruskan Lee Kwang Soo akibat tindakan mahu selfie tersebut.

Mungkin ada yang mempertikaikan kenapa Ajak Shiro sempat selfie. Hal ini mungkin kerana, dia bernasib baik dan mendapat rezeki kerana terlepas dari pandangan body guard yang menjaga Lee Kwang Soo.

Kesimpulannya, jangan marah penganjur. Jangan marah body guard. Mereka hanya buat kerja mereka.

Nak marah, marah lah pada kompeni yang uruskan Lee Kwang Soo - atau marahlah pada orang yang melanggar peraturan / kontrak.

One selfie won't hurt, yes. But incase of breaching of a contract, you may faced summons or fine.


Itulah penjelasannya.

0 comments:

Post a Comment