"Saya Marahkan Syura!" - Syura Kena Marah Dengan Hazami, Baca Pendedahan Hazami



Musim ke empat rancangan Gegar Vaganza memang banyak kejutan dan kisah hangat.

Semalam, pada minggu ke lima, Elyana telah tersingkir dan membuat pengumuman bahawa dia merupakan pesakit kanser lymphoma tahap empat.

Tahap empat merupakan tahap di mana, sel kansernya telah merebak ke semua bahagia aggota badan.

Hazami, salah seorang peserta Gegar Vaganza meluahkan rasa terkejut dan tidak menyangka sama sekali Elyana kini sedang berjuang dengan kanser kelenjar (lymphoma).

Apatah lagi, kesemua mereka sedang rancak bertanding dalam rancangan Gegar Vaganza yang penuh stress dan tekanan.

Kata Hazami, dia terkilan apabila Elyana yang dianggap seperti adik kandungnya menyembunyikan penyakit yang dialaminya daripada pengetahuan semua termasuk dirinya.

Hazami juga akui marah dengan rakan artis, Syura yang telah mengetahui perkara berkenaan tetapi turut telah merahsiakannya dari pengetahui orang ramai.

Ini komen Hazami:

"Memang saya marah. Saya marahkan Syura dan tanya dia kenapa sorok kisah Elyana daripada saya dan semua peserta lain?

"Saya juga sedih sebab dia individu yang rapat dengan saya dan sembunyikan perkara penting sebegini daripada pengetahuan saya.

"Tetapi, saya percaya Elyana ada sebab sendiri untuk berbuat sedemikian. Saya kagum dengan semangat dia dan akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dia,"

Bagaimanapun tambah penyanyi Sonata Musim Salju ini, dia ada perasan tentang perubahan Elyana sejak mula sertai Gegar Vaganza apabila sering kelihatan keletihan dan juga jarang makan.

Ini penjelasan Hazami:

"Saya selalu bertanya pada dia, kenapa nampak letih dan kenapa jarang makan?

"Tetapi, tahu-tahulah Elyana itu macam mana. Ada saja alasan dia dan banyak berdalih.

"Sampailah malam ini, dia mengejutkan semua orang dan saya sendiri,"

Pada konsert kelima GV4 malam tadi, Elyana telah tersingkir dan akhirnya menyentuh emosi orang ramai apabila mengumumkan dia merupakan salah seorang penghidap barah tahap empat dan menyeru pesakit barah agar terus berjuang sebagaimana dia lakukan kini.

Elyana telah didiagnos menghidap barah darah dan kelenjar itu selepas melahirkan anak sulungnya, Cinta Sumayyah kira-kira tujuh tahun lalu.

Sumber: Astro Gempak

0 comments:

Post a Comment