Awek 'Mekanik' Dipikat Lebih 100 Jejaka, Ada Siap Melamar Dengan Hantaran RM20 Ribu



Video seorang gadis yang hebat beraksi di bengkel kereta telah menjadi viral sebelum ini.

Gadis yang digelar 'awek mekanik' itu bernama Nor Sakira dan berumur 20 tahun.

Apabila menjadi popular, Sakira mengakui dirinya kini menjadi tumpuan ramai malah ramai yang cuba meguratnya.

Sakira mendedahkan dia cuba dipikat lebih 100 jejak aselain turut menerima ratusan mesej cinta dari seluruh negara.

Nor Sakira dari Kampung Batangan, Marang, Terengganu juga mepunyai wajah yang comel dan seterusnya menjadi tumpuan sekelip mata.

Ini Komen Sakira:

"Ramai yang menghantar mesej melalui akaun media sosial saya termasuk Instagram, Facebook dan juga aplikasi telefon seperti WeChat.

"Walaupun menjadi tumpuan berbanding sebelum ini, saya tidak menganggapnya sebagai gangguan kerana saya juga memang suka berkawan dengan semua orang dan terbuka dalam soal ini.

"Saya tidak mengalami sebarang masalah kerana selama ini memang ada ramai kawan lelaki berbanding rakan perempuan"

Sakira adalah seorang daripada 65 pelatih Sijil Tahap Dua Kemahiran Automotif Servis Selepas Jualan di Universal Centre Education Traning Employment (UNICETE).

Kisah gadis itu viral di media sosial selepas kemahirannya membaik pulih kenderaan tersebar di media sosial dan mendapat pujian netizen hingga ada yang sanggup menawarkan wang hantaran RM20,000.

Sakira  tidak kisah apabila diajak bercinta oleh lelaki asalkan tidak ada yang bersikap kurang sopan dan tidak menghormatinya.

tambah gadi ini lagi, dia langsung tidak menjangkakan bahawa pembabitannya dalam bidang automotif akan mendapat perhatian ramai seperti itu.

Ini komen Sakira lagi:

"Saya hanya buat apa yang saya suka dan minat, tetapi tak sangka pula ia mendapat maklum balas positif daripada orang ramai.

"Selain yang menghantar mesej untuk berkenalan, ramai juga memberi dorongan dan kata-kata semangat. Respon netizen dan orang sekeliling secara tidak langsung membuatkan saya lebih bermotivasi untuk terus maju dalam bidang automotif ini"

Apabila kehebatannya membetulkan kereta tersebar, Sakira memberitahu dia ada menerima beberapa tawaran kerja sambilan di bengkel kenderaan termasuk daripada sebuah syarikat minyak pelincir dengan menawarkan kerja sambilan di pusat servisnya di Kampung Ladang.

Ini pendedahan Sakira:

"Memandangkan masih belajar, saya perlu mendapatkan persetujuan banyak pihak selain ingin memastikan ia tidak menggangu pembelajaran di UNICETE"

Jom layan video Sakira:

0 comments:

Post a Comment