Jihan Sembunyi Dari Nabil, Ramli MS

 
Nampkanya selebriti serba boleh iaitu  Jihan Muse telah berjaya menceburi satu lagi cabang dunai seni apabila mencuba nasib sebagai penyanyi.

Terjunan Jihan Muse yang merupakan pelawak,pelakon dan pengacara ke dunia nyanyian nampaknya membuahkan hasil positif.

Lagu nyanyiannya berjudul "Adiwarna" yang dilancarkan di YouTube sejak tiga hari lalu mendapat pujian peminat yang tidak menyangka mutu vokalnya amat baik dan sedap didengari.

Rata-rata menyifatkan Jihan mempunyai suara yang merdu selain berpotensi untuk perji jauh dalam bidang nyanyian sekiranya dia benar-benar serius ke arah itu.


Sementara itu lagu ini sememangnya simple, catchy dan sedap di dengar membuatkan ramai yang suka.

Ini antara komen netizen yag memuji lagu ini:

"Jihan sangat berbakat. Mengacara, berlakon, berlawak dan sekarang menyanyi. Dari orang hina dia, sampai sekarang saya masih setia menjadi peminatnya.

"Lagu yang sangat sedap dan suara Jihan pun merdu. Seronok kalau dengar dalam kereta lagu ni.

"Pertama kali dengar sampai sekarang terniang-niang lagu ini dalam kepala,"

Lagu tersebut digubah oleh Aiyad Sakti dan Ijoo Omar dan sudah pun mendapat lebih 150,000 tontonan.

Adiwarna ditujukan khas kepada anak lelakinya yang dilahirkan pada 25 Januari lalu selain digunakan sebagai lagu tema program Hi Mommy Jihan.

Sementara itu, Jihan mendedahkan dia merahsiakan mengenai lagu itu daripada pengetahuan dua sahabat baiknya iaitu Nabil Ahmad dan Datuk Ramli MS kerana bimbang dikecam mereka.

Kata Jihan, projek lagu itu adalah sekadar suka-suka dan berharap peminat tidak mengharapkan dia menyanyi seperti mana versi rakaman.

Ini penjelasan Jihan:

"Janganlah harapkan saya menyanyi macam dalam video itu sebab itu rakaman, sah-sah ada banyak tapisannya.

"Nyanyian 'live' saya masih seperti di Gegar Vaganza. Saya bukan penyanyi dan ini pun projek suka-suka dan hadiah untuk baby,"

Jihan memberitahu dia merakamkan lagu tersebut ketika kandungannya memasuki usia lima bulan.

Kata Jihan, dia mengambil masa selama empat jam di studio untuk menyiapkan lagu tersebut dengan bantuan penyanyi Ronnie Hussein sebagai pelatih vokalnya.

"Dari pukul 10 malam hingga dua pagi di studio. Tukang jaga vokal adalah Ronnie Hussien dan terima kasih kepadanya kerana tidak berputus asa!,"


Untuk pengetahuan, Jihan Muse dan suaminya Ungku Hariz baru sahaja menimang cahaya mata lelaki pada 25 Januari lalu. Berita Memey

Sumber: mStar

0 comments:

Post a Comment