Bakal Kahwin Shahir 9 Februari, Ini Kenyataan Erra Fazira

 
Telah timbul satu khabar berita yang bertebaran tentang seorang pelakon wanita popular dan penyanyi lelaki dari Akademi Fantasia.

Berita tersebut adalah tentang pelakon Erra Fazira dan Shahir AF. Mereka berdua dikatakan bakal melangsungkan majlis pertunangan dan seterusnya akan bernikah tidak lama lagi.

Ada ura-ura yang mengatakan mereka akan melangsungkan majlis pada bulan Februari nanti.

Akhirnya pelakon Erra Fazira tampil memberi respon tentang berita yang sedang tersebar ini.

Erra Fazira menegaskan ura-ura terbaru kononnya dia bakal bertunang dan berkahwin dengan penyanyi Shahir dalam masa terdekat adalah tidak benar sama sekali.

Erra berkata, selagi tiada sebarang pengumuman atau perkongsian daripada pihaknya sendiri mengenai perkara itu maka ia adalah spekulasi semata-mata.

Ini penjelasan dari pihak Erra Fazira:

"Orang (luar) boleh bercakap dan beri apa saja tarikh untuk tunang atau kahwin tapi semua itu bukan daripada (mulut) saya sendiri.

"Semua tarikh yang diperkatakan adalah spekulasi yang bukan datang daripada saya atau pengurusan saya. Selagi bukan daripada mulut saya maka anggaplah ia sekadar angin yang berlalu,"

Kekecohan timbul apabila Erra Fazira yang kini 43 tahun, didakwa bakal mengikat pertunangan dengan Shahir, 30 tahun, dalam masa terdekat dan berkahwin pada 9 Februari depan.

Erra memberitahu spekulasi mengenai perkahwinannya bukan datang daripada mulutnya sendiri.

Pelakon Sembilu ini berkata lagi, dia pasti berkongsi perkara besar itu kepada umum jika perancangan mengenai pertunangan atau perkahwinan benar-benar berlaku.

Ini jelasnya lagi:

"Masalahnya benda itu memang tidak ada langsung. Kami masih berkawan macam biasa seperti yang saya terbuka kongsikan sebelum ini.

"Kalau ada (ketetapan tarikh) saya takkan kedekut untuk berkongsi termasuklah kepada media. Saya kenang jasa dan sokongan media kepada saya selama ini,"

Tambahnya, perancangan ke arah perkahwinan sememangnya tidak pernah diperkatakan dan bukan keutamaan baginya ketika ini.

Ini kata Erra:

"Pada tahun ini apa yang saya nampak keutamaan adalah pada kerja. Hal jodoh itu urusan Allah. Buat masa ini apa yang saya nampak dan rancang untuk untuk urusan kerja.

"Tapi bukan bermakna saya mahu menidakkan andai jodoh tiba pada tahun ini. Cuma perancangan khusus tentang kahwin belum diperkatakan lagi,"

Erra Fazira juga meminta pertimbangan semua pihak agar tidak terus mengasaknya dengan hal-hal peribadi berkaitan Shahir pada masa akan datang kerana ada batasnya.


Ini komen Erra Fazira:

"Macam saya sudah jelaskan sebelum ini janganlah tanya saya lagi apa-apa isu atau masalah peribadi membabitkan Shahir lagi pada masa akan datang.

"Kami memang berkawan tapi hal peribadi dia saya letakkan batas dan tidak mencampuri langsung pun.

"Cuma sudah tentu sebagai orang yang dekat dengannya saya ada menasihatinya untuk menjadi lebih baik dan menyelesaikan isu-isu yang timbul tapi lebih daripada terletak pada dirinya sendiri,"

Erra Fazira sering dikaitkan dengan Shahir Zawawi, penyanyi yang juga bekas juara Akademi Fantasia musim ke lapan.

Ianya mula menjadi buah mulut orang ramai setelah mereka berdua hadir ke satu majlis berbuka puasa bersama dan memakai baju sedondon.


Pada tahun 2017, Shahir sering terpalit kontroversi termasuk isu dengan wanita bernama Mona Syamimi dan juga isu berhutang.

Apapun semoga hubungan mereka berdua ini baik baik sahaja.

Sumber: mStar

0 comments:

Post a Comment