"Dari kau sibuk tegur Azwan Ali.. Helo mufti, boleh tak kau..." - Diva Azwan Ali


Azwan Ali memang satu nama yang cukup sinonim dan terkenal dengan mulutnya yang tidak teragak-agak melafazkan perkataan pedas.

Diva AA nama yang sering dikaitkan dengannya, Azwan Ali boleh dikatakan seorang selebriti yang amat lantang dalam menyuarakan pendapatnya.

Disebabkan kelantangannya itu juga Azwan didatangi beberapa pihak untuk memberikan nasihat kepadanya agar menjaga adab sebagai seorang beragama Islam.


Apabila ada pihak yang menegur, Azwan Ali telah memberi respon balas, termasuk kepada seorang mufti.

Kata Azwan dia selalu ditegur oleh mufti yang didakwanya memberi label kepadanya dengan istilah Islam.

Melalui laporan portal MalaysiaKini, Azwan Ali telah member respon tentang hal ini, ini komennya:

"Nak panggil mufti pula nasihatkan aku, kesian. Saya belum depress (tertekan), boleh periksa mental saya, saya OK. Kau yang sakit,"

"Helo mufti, boleh tak kau memperbetulkan 1,001 permasalahan orang Islam di Malaysia daripada kau sibuk nak tegur Azwan Ali?

"Bak kata lagu siapa tu... (Alif Syukri) abang nak tegur, abang nak tegur... Jadi, tak payah tegurlah buang masa saja,"

Azwan berkata demikian sambil menyanyikan lagu nyanyian Datuk Seri Alif Syukri bersama Nur Sajat, "Abang Nak Tegur" yang menjadi viral ketika ini.

Bagaimanapun di sebalik kemarahannya itu Azwan Ali berkata dia sudah maafkan mufti terbabit.

"Saya maafkan mufti itu," kata Azwan Ali lagi.

Untuk pengetahuan, Azwan Ali bukan calang-calang orangnya. Dia merupakan pemegang ijazah Sarjana Muda Undang-Undang dari Universiti Malaya.

Azwan Ali dilahirkan dan menetap di Kampung Klang Gate, Hulu Kelang Selangor.

Anggota keluarganya memang dikenali ramai.

Abang Azwan ialah Datuk Seri Azmin Ali yang kini menjadi menteri besar Selangor, serta Umi Hafilda (terlibat dalam politik) dan Arpah Ali (pakar motivasi).

Berbanding dengan adik-beradik  yang lain Azwan Ali lebih dulu dikenali ramai kerana pembabitannya dalam dunia hiburan sebagai hos program TV.


Antara program yang pernah dikendalikan ialah Muzik-Muzik, Juara Lagu, Cit Cat Bersama Azwan Ali, Propaganza dan banyak lagi.

Ketika ini, Azwan Ali sedang berusaha untuk menentang abangnya sendiri, Azmin Ali sebagai ahli parlimen Bukit Antarabangsa.

Sumber: MalaysiaKini

0 comments:

Post a Comment