"Memang Tak Dapat Diselamatkan Lagi.." Isma AF Akui Rumah Tangga Dengan Zul 2 By 2 Bergolak


Baru-baru ini ada kedengaran tentang isu rumah tangga penyanyi Zul 2 by 2 dan Isma AF dikatakan mempunyai masalah dan sedang bergolak.

Apabila berita ini tersebar, akhirnya Isma yang kini berumur 38 tahun tampil memberi respon.

Setelah sekian lama berdiam diri, penyanyi, Ismaliza Ismail akui rumah tangga yang dibina bersama anggota kumpulan 2 By 2, Zulkifli Majid yang berumur 44 tahun, sedang bergolak.

Bekas peserta Akademi Fantasia musim ketujuh (AF7) itu berkata, perkahwinan yang dibina kira-kira dua dekad lalu itu sukar untuk dipertahankan kerana tiada lagi persefahaman antara mereka.

Ini komen Isma:

"Sukar untuk saya menjelaskan punca sebenar keretakan rumah tangga kami ketika ini. Namun, apabila sampai masanya, saya akan perjelaskan juga.

"Buat waktu ini, memang ia tidak dapat diselamatkan lagi dan dia sebagai suami pun tiada usaha untuk memperbaiki keadaan,"

Kata Isma lagi, sebenarnya sebagai perempuan, tidak manis untuknya menjawab segala pertanyaan tentang hal rumah tangga dan sepatutnya Zul yang patut menceritakan hal sebenar.

Ini komennya:

"Dia yang sepatutnya menjelaskan keadaan sebenar.

"Saya sudah lama memendam rasa dan bersedih, jadi cukuplah sampai di sini. Selepas ini, saya ingin fokus pada diri sendiri dan anak-anak,"

Walaupun sedih dengan keadaan yang berlaku, Ismatidak mahu terus menoleh ke belakang lagi mengenangkan apa yang terjadi.

Ini penjelasannya:

"Anak-anak juga semua sudah besar dan mereka faham situasi kami lalui. Saya manusia biasa, kadang-kadang terlepas juga apa yang terbuku di hati di media sosial.

"Saya reda dengan apa yang berlaku. Walaupun duduk serumah, dia tetap tak berubah dan tiada inisiatif untuk memulihkan perhubungan.

"Saya sudah berusaha mempertahankan rumah tangga ini dan lakukan sebaik mungkin untuk berbaik, namun begini juga kesudahannya,"

Baru-baru ini, Isma dan Zul memuat naik status di laman sosial masing-masing. yang membayangkan perhubungan mereka dilanda badai.

Pasangan selebriti itu mendirikan rumah tangga pada 16 April 1998 dan dikurniakan lima cahaya mata iaitu Muhammad Haiqal Aiman, 19; Muhammad Haiqal Aydiel, 18; Seri Aida Merlissa, 16; Seri Ayreen Merlynda, 15 dan Seri Adryana Mercella, 11.

Sumber: Berita Harian

0 comments:

Post a Comment