Rupa-Rupanya Anuar Zain Ada Masalah Sejak Tahun Lalu, Katanya Kini Sudah Pulih

 
Nama penyanyi Anuar Zain memang dikenali dengan kelunakkan suara nya yang mampu membuat bulu roma berdiri.

Rupa-rupanya ramai yang tahu tahu bahawa penyanyi ini mempunyai masalah kehilangan suara yang dihadapi sejak tahun lalu.


Masalah kehilangan vokal ini berlaku ketika Anuar sedang membuat persiapan untuk Konsert Yonder Music Live yang sepatutnya berlangsung pada 21 Januari, tahun lalu.

Situasi itu membuatkan Anuar Zain dikatakan mengalami tekanan teruk.

Bagaimanapun, menerusi satu sidang media, adik kepada Ziana Zain ini telah mampu menarik nafas lega apabila, apabila dika kini telahpun pulih sepenuhnya.


Sehubungan itu, Anuar Zain berharap para peminat nya tidak perlu bimbang dengan keadaan kesihatannya lagi.

Malah, Anuar kini sudah bersedia untuk kembali beraksi dan membawakan lagu bernada tinggi.

Ini komen Anuar Zain:

"Saya mengaku sebelum ini saya trauma untuk menyanyi dalam konsert besar. Ini berpunca masalah kehilangan suara sehingga saya menolak menjayakan tiga acara termasuk di Singapura.

"Selepas mendapatkan rawatan, suara saya sudah pulih sepenuhnya dan mampu membawa lagu mengikut kemampuan sendiri.

"Doktor pun tidak melarang saya menyanyi dengan nada tinggi,"

Anuar Zain menerangkan perkara berkenaan di sidang media Konsert Bunga Citra Lestari, Anuar Zain dan Yuka Kharisma Live In Concert di ibu negara, petang tadi.

Konsert anjuran Kharisma Entertainment itu akan diadakan di Dewan Plenari, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur (KLCC) pada 24 April depan.

Ini adalah konsert berskala besar Anuar Zain untuk tahun baru ini dan penyanyi berumur 48 tahun ini menjanjikan beberapa konsert lain bakal menyusul.

Anuar Zain merupakan penyanyi yang hebat di Malaysia dan pernah memenangi anugera AIM dan juga Anugerah Bintang Popular kategori Penyanyi Lelaki Popular pada tahun 2003.

Sumber: Berita Harian

0 comments:

Post a Comment