"Ini Pengajaran, Jangan Buat Kesalahan Macam Saya" - Hairul Azreen


Hari ini pelakon yang juga bekas juara Fear Factor iaitu Hairul Azreen telah dipanggil pihak polis kerana terlibat dalam satu kes tembakan tanpa lesen.

Suami kepada Hanis Zalikha ini telah hadir ke pejabat polis untuk memberi keterangan tentang kes ini setelah dipanggil pihak polis.

Hairul Azreen berada selama lebih dua jam memberikan keterangan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Perak Tengah di Seri Iskandar.

Kata pelakon ini, dia tidak menyangka video yang dirakam dua tahun lalu itu kembali menjadi viral pada tahun ini.

Pelakon berumur 30 tahun ini telah memohon maaf kepada semua pihak dengan tindakannya itu dan akan menjadikan apa yang dilaluinya itu sebagai pengajaran serta tidak akan mengulangi kesalahan seperti itu.

Ini komen Hairul Azreen:

"Ini pengajaran untuk saya kerana saya memang tidak tahu ia menjadi kesalahan.

"Sebelum ini saya banyak berlakon filem action (aksi), jadi saya ingin rasa sendiri bagaimana menembak menggunakan senapang sebenar"

Katanya, dia kini dibebaskan dengan jaminan polis selepas lebih dua jam memberikan keterangan kepada pegawai penyiasat.

Ini keterangannya lagi:

"Alhamdulillah, saya sudah berikan kerjasama dengan polis dan biarlah polis menyiasat kes ini.

"Cuma bagi saya, ini adalah pengajaran paling berguna serta tidak akan mengulanginya lagi dan berharap semua pihak tidak akan melakukan kesalahan seperti dilakukan saya,"

Ketua Polis Daerah Perak Tengah, Superintendan Mohamad Zainal Abdullah dalam sidang medianya pagi tadi memaklumkan siasatan polis dilakukan terhadap Hairul Azreen dan bapa saudaranya berusia 70 tahun membabitkan kes melepaskan tembakan tanpa lesen.

Katanya, ia selepas video berdurasi 49 saat menunjukkan aksi juara Fear Factor Selebriti Malaysia musim pertama itu melepaskan dua das tembakan ke udara tular di Youtube sejak beberapa hari lalu.

Ini kenyataan polis:

"Hasil siasatan awal berdasarkan keterangan diberikan bapa saudaranya mendapati bapa saudaranya itu ingin menembak kera di ladang sawit di belakang rumahnya.

"Hairul yang ketika itu pulang ke kampungnya ingin mencuba senapang itu dengan melepaskan dua das tembakan ke udara dan aksi itu disaksikan beberapa ahli keluarga dan rakannya"

Semoga isu ini menajdi pengajaran buat semua.

Sumber: Harian Metro

0 comments:

Post a Comment