"Saya tak pernah jumpa lagi pelakon yang kurang ajar macam dia.." - Pendedahan Pengarah

 "Saya tak pernah jumpa lagi pelakon yang kurang ajar macam dia.." - Pendedahan Pengarah Drama




Seorang pengarah drama telah meluahkan rasa kecewa dengan seorang pelakon baru.

Pengarah Razaisyam Rashid kecewa dengan tindakan pelakon Raja Afiq meninggalkan lokasi penggambaran drama Ketupat Rendang Brownies Coklat tanpa sebarang penjelasan.

Razaisyam berkata, dia terkejut dengan tindakan pelakon baru itu yang dilabel olehnya sebagai kurang ajar.

Menurut pengarah ini, masalah timbul apabila Raja Afiq tidak mahu berlakon dua babak dalam drama itu seperti yang dipersetujui sebelum ini.

Ini komennya: (HMetro)

"Sepanjang 10 tahun menjadi pengarah, ini kali pertama saya berdepan situasi sebegini. Sebelum ini saya pernah mengarah pelakon hebat yang memenangi anugerah, tapi mereka okey saja. Tidak ada pula yang buat perangai dan mendatangkan masalah di lokasi.

"Dia sebagai orang baru dalam industri pula sudah berani menunjukkan sikap begitu. Bukan sahaja dengan saya tetapi juga di depan kru dan pelakon senior lain. Dia sepatutnya berasa malu dengan tindakan itu,”

"Dia mempersoalkan kenapa perlu melakonkan dua babak kerana mengikut pengetahuannya hanya satu babak. Bagi saya itu tak masuk akal kerana pihak produksi sudah memaklumkan perkara ini lebih awal.

"Kalau memang dia tak mahu terbabit dalam drama ini, kenapa dari awal bersetuju? Seperkara lagi, kalau betul setakat satu babak lebih baik saya menggunakan khidmat pelakon lain,”


Razaisyam juga mendakwa pelakon baru itu mula menunjukkan sikap kurang ajar sejak mula sampai di lokasi penggambaran lagi.

..................................

Director's comment regarding the issue:

"During 10 years as a director, it's the first time I faced such situation. Before this, I lead a great actress who won award, but they were just okay. No one throw a tantrum and cause problems at the site.

"He was a novice and very new in the industry but dare to cause problem. Not only to me but also in front of the crews and other senior actors. He should be ashamed of such actions,"

"He questioned why the need to act out two rounds because according to him, only one round. For me it does not make sense because the production has  informed inform.

"If he did not want to get involved in this drama, why he agreed from the beginning? Better I use the services of other actors,"


0 comments:

Post a Comment