Ustaz Haslin Tegur Tindakan Pengantin Baru, Nora Danish Dan Nedim Nazri

Ustaz Haslin Tegur Tindakan Pengantin Baru, Nora Danish Dan Nedim Nazri



Semalam majlis pernikahan Nora Danish dan Nedim Nazri menjadi agak kontroversi apabila Nedim mengucup bibir Nora setelah selesai akad nikah.

Orang ramai berpandangan perbuatanpengantin itu tidak manis dipertontonkan buat tatapan umum apatah lagi ia menyerupai perkahwinan di gereja.

Pendakwah popular Ustaz Haslin ada memberi pandangannya tentang hal ini.

Tindakan pengantin itu memang tidak bagus dipertontonkan di khalayak ramai walaupun sudah sah bergelar sebagai suami isteri.

“Kita ni sebagai orang Islam, bukannya orang Kristian yang memang adatnya si pengantin lelaki akan cium mulut pasangan selepas mereka berkahwin di gereja. Itu mereka bukan bagi kita yang beragama Islam ni.

Sebenarnya, mencium dahi isteri juga adalah lebih baik jika dilakukan secara bersendirian, dan bukan langsung terbuka depan orang ramai sambil ditayangkan pula kepada umum,”

Apatah lagi Nora Danish sebagai artis popular, perkara berkenaan mungkin menjadi ikutan dan trend kepada mereka yang meminatinya terutama golongan remaja.

Ustaz Haslin juga menegur pemakaian Nora Danish yang tidak mematuhi syriat agama Islam.

Semua keterangan dari Ustaz Haslin ini dibuat setelah beliau dihubungi oleh blogger MynewsHub utnuk mengulas tentang perkara ini yang kini menjadi viral.

0 comments:

Post a Comment