"Bila Tua Takde Punca Pendapatan Mula Jual Sambal Bodoh" - Wanita Hina Ogy Ahamd Daud

"Bila Tua Takde Punca Pendapatan Mula Jual Sambal Bodoh" - Ogy Ahmad Daud Dihina



Nama Ogy Ahmad Daud atau kak Ogy memag amat popular sebagai pengacara dan pelakon.

Baru-baru ini Ogy Ahmad Daud telah menceburi bidang perniagaaan apabila menjual produk masakan air tangannya sendiri seperti sambal.

Secara tiba-tiba ada pihak yang menghentam dan menghinanya.

Seorang wanita telah menghina Ogy Ahmad Daud dengan mempertikaikan perniagaannya itu dan mengaiktkannya dengan kehidupan Kak Ogy sebagai artis.

Kak Ogy memuatnaik komen itu di laman media sosial dan meminta pendapat dari para foloowernya.

Ini komen dari wanita itu:

"Kalau boleh elakkan dari makan air tangan artis... masa muda mengangkang sana sini, bila tua dah tak ada punca pendapatan mulalah berjualan, sambal bodoh taruk nama lagend... air tangan tu jangan bagi anak-anak makan" - @ezaieyda



Tak sangka ada yang komen begitu kepada Kak Ogy. memang dugaan menjadi anak seni amat hebat.

Ini komen dari Kak Ogy tentang hal ini.

"Saya langsung tidak kenal siapa dia, kenapa dia bertindak menghina, memfitnah dan cuba untuk menabur pasir dalam 'periuk nasi' saya? Dia pernah ke nampak saya 'mengangkang' sana sini masa saya muda-muda dulu?

"Saya tahu akaun tersebut palsu dan digunakan untuk menghentam saya.


"Namun saya terpanggil untuk berkongsi entri tersebut sekadar mahu menyedarkan netizen kalaupun ada yang bencikan saya sekalipun, sekurang-kurangnya hormatlah bulan penuh mulia ini,"


Apabila Kak Ogy memuatnaik status itu ramai yang membalas dengan memberi kata-kata semangat kepadanya.

Ada juga yang marah dan geram dengan komen wanita berkenaan yang amat busuk hati itu.

Antara yang memebri komen Sheila Rusly turut memberi komen berikut:

"Subhanallah, mengucaplah @ezaieyda siapa awak nak menghukum @kak_ogy dan artis. Itu kerja Allah. Jangan kita menghina sesama kita. Nilah kesilapan Melayu. Sedih dengan kata-kata awak yang langsung tak mencerminkan iman. Moga Allah ampunkan dosa-dosa awak."

Ini pula komen dari penyanyi Shiha Zikir:

"Ya Allah... busuknya hati... baca dari tulisan dia pun dah tau hati dia sendiri macam mana. Sabar ye sis Ogy...  doakan yang baik-baik untuk komen tu."

Apapun itulah dugaan di bulan Ramadhan, ada sahaja yang busuk hati dan dengki. Semoga perniagaan Sambal Goreng Saadiah Ogy terus maju.

0 comments:

Post a Comment