Dipersoal Bergambar Depan Pagar Istana Ketika Terima Anugerah Datuk, Ini Reaksi Balas Boy Iman

Dipersoal Bergambar Depan Pagar Istana Ketika Terima Anugerah Datuk, Ini Reaksi Balas  Boy Iman



Selebriti yang bergelar usahawan, Boy Iman baru-baru ini menerima satu lagi anugerah yang membawa pangkat Datuk, kali ini dari pihak negeri Pahang.

Boy Iman menerima anugerah Darjah Indera Mahkota Pahang (DIMP)pada 24 mei yang lalu.

Sebelum ini Boy Iman ada menerima anuegrah dari kerajaan Naning.

Ketika mendapat anugerah dari negeri Pahang, Boy Iman ada memuatnaik gambar kenang-kenangan di depan pagar Istana.

Gambar boleh lihat DISINI

Dan ramai mengatakan kenapa tiada gambar di dalam istana ketika istiadat seperti orang lain.

Ini jawapan dari Datuk Boy Iman:

"Saya ada membawa jurukamera namun dia tidak dibenarkan mengambil gambar saya di dalam istana kerana pihak istana sudah ada jurukamera yang ditetapkan pihak berkenaan.

“Tidak salah jika saya mengambil peluang bergambar di hadapan pagar Istana Pahang di ibu negara menggunakan jurukamera yang saya bawa sendiri sebagai kenangan.”

"Saya pun tak tahu nak cakap macam mana. Saya ada juga muat naik beberapa gambar ketika menerima darjah itu dalam istana yang diberikan oleh jurukamera istana yang sah di Instagram menggunakan nama ‘boyiman_dbiriansjeneral’ tetapi mengapa gambar di depan pagar itu juga yang menjadi bualan pengguna laman sosial itu.

"Ini adalah tindakan pihak yang tidak bertanggungjawab apabila cuba menjadikan gambar berkenaan tular di laman sosial.

"Apa yang berlaku ini saya anggap sebagai perkara positif selain berterima kasih kepada pihak berkenaan kerana membantu saya mendapatkan publisiti terutama untuk menjadikan perniagaan yang saya lakukan sekarang ini lebih maju,"

"Sempena Ramadan, bulan baik ini tidak baik kalau kita nak marah-marah orang. Saya bukan tidak ambil peduli sebaliknya saya nak ucap alhamdulillah saja apa yang berlaku.

"Puasa bukan saja menuntut untuk kita menahan lapar tetapi juga perbuatan dan percakapan. Saya bersyukur dan berharap semoga semua terus menyokong saya,"


Boy Iman pernah menjadi viral kerana menerima menerima ijazah doktor falsafah (PhD) yang membawa gelaran Dr.

Sumber: Harian Metro

0 comments:

Post a Comment