5 Sebab YB Syed Saddiq Follow Neelofa Di Instagram, Buat Lofa Tak Senang Duduk


Semalam Syed Saddiq telah tampil di rancangan MeleTop yang diacarakan oleh Nabil Ahmad dan juga Neelofa.

Antara segmen yang ada di rancangan itu malam tadi ialah kenapa Syed Saddiq telah follow Neelofa di Instagram.

Dengan penuh sporting, Syed Saddiq menjawab soalan yang di utarakan oleh Nabil Ahmad itu.

5 Sebab Syed Saddiq Follow Neelofa Di Instagram

1) Successful business woman
2) Very smart intellectual
3) Simbol progressif muslim
4) Angkat nama Malaysia di persada dunia. Top 30 di Asia.
5) Inspiration buat rakyat Malaysia

Ini videonya:



Habis banyak pujian melambung dari Syed Sadddiq buat Neelofa sampai tak senang duduk dibuatnya.

Namun yang lawak adalah part di mana Nabil mengatakan bahawa Syed Saddiq tidak follownya di IG dan Neelofa lantas memberitahu Nabil tiada akaun IG.

Neelofa menyatakan Nabil di contro oleh isteri nya iaitu Zira.

Syed Saddiq kemudian berseloroh mengatakan bahawa Nabil seorang yang nakal dan mungkin ada DM seseorang di waktu malam.

Nabil kemudian mengatakan dia langsung tak tahu apa itu maksud DM secara bergurau.

Kehadiran Syed Saddiq di MeleTop menjadi tumpuan ramai ekoran populariti Ahli Perlimen Muar ini yang naik mendadak setelah Pakatan Harapan menang PRU14 baru-baru ini.

Kata Syed Saddiq, populariti yang diraih juga adalah penting dan mempunyai kebaikkan tersendiri.

Ini komennya:

"Saya tidak melihat diri saya sebagai selebriti. Tapi dalam masa yang sama, saya juga tak mahu orang lihat saya sebagai ahli politik yang terlalu serius sampai tak boleh didekati.

"Sebenarnya perhatian yang diberikan orang ramai itu satu yang bagus juga kerana saya boleh gunakannya untuk ke arah positif"

Kata Syed Saddiq, beliau enggan status sebagai 'Yang Berhormat' membataskan pergaulan dengan masyarakat kerana percaya setiap anggota masyarakat mempunyai peranan dalam membangunkan negara.

"Saya rakyat Malaysia, macam orang lain. Dan saya yakin setiap daripada kita ada tempat dalam membangunkan negara.

"Jika populariti saya itu boleh menarik masyarakat untuk menyumbang sesuatu kepada negara, itu sudah bagus"

Tahniah YB Syed Saddiq. Semoga terus sukses.


0 comments:

Post a Comment