Tak Ada Etika, Sharifah Sakinah



Nama sebagai seorang artis sudah tentu banyak pengaruhnya. Pengaruh yang kuat ini mempu menarik publisiti dan juga membolehkan seseorang artis itu untuk mempromosikan sesuatu.

Tetapi kadangkala, populariti yang di raih oleh seseorang artis itu boleh disalah gunakan oleh sesetengah pihak yang suka mengambil kesempatan.

Ini yang berlaku kepada pelakon popular Sharifah Sakinah.

Semalam menerusi satu entry di laman IG miliknya, pelakon ini telah meluahkan perasaan menyatakan rasa tak puas hati dengan ada pihak yang menyalah ertikan perkongsiannya.

Sharifah Sakinah terkilan apabila ada agen penapis air Cuckoo yang mencuri gambarnya untuk mempromosikan produk berkenaan.

Ini luahan dari Sharifah Sakinah:

Hello Semua!

In my previous video, if you guys noticed I was in sister's house for iftar and I just happened to stand beside a Cuckoo machine to explained the importance of drinking 8 glasses per day. That's all. I repeat, I just happened to stand beside a Cuckoo machine. It's not my house, I'm not using it nor promoting it.

So please to all agents of Cuckoo stop abusing and stealing my video/pic and claimed that I'm promoting your product. Just stop please. It's unethical. Thank you.

"Dalam video sebelum ini, kalau kalian perasan, saya berada di rumah kakak saya untuk berbuka dan kebetulan saya berada di sebelah mesin Cuckoo untuk menjelaskan kepentingan minum 8 gelas sehari. Itu sahaja. itu bukan rumah saya dan bukan gunakannya untuk promosi.

"Jadi diharap semua ajen Cuckoo hentikan curi video dan gambar saya dan buat clain mengatakan saya promosikan produk anda. Itu tiada etika. Terima kasih.



Sharifah Sakinah meminta semua agen yang menggunakan nama dan gambar nya untuk berhenti berbuat demikian.

Katanya, dia hanya prmosikan kepentinganminum air dan bukannya produk tersebut.


0 comments:

Post a Comment