Kecoh Di PWTC, Pemuda UMNO Minta Najib, Pihak Atasan Undur Diri


Memang amat kecoh apabila wakil dari Pemuda UMNO meminta pihak atasan bertanggung jawab di atas kekalahan Barisan Nasional kepada pihak Pakatan.

Pemuda berkenaan diketuai oleh Mohamad Taqiuddin Halim dan membuat kenyataan kepada pihak media tentang mereka yang berumur 60 tahun ke atas patut undur diri dan memberi peluang orang muda.

Ianya menjadi kecoh dan penuh jerit pekik apabila ada yang tidak suka dengan ucapan dari pihak Pemuda UMNO itu.

Chaos erupted as a group of Umno youth members broke into a scuffle after a group of grassroots members demanded that the current party leadership take responsibility for their defeat in the 14th General Elections.

About 30 youth members led by Mohamad Taqiuddin Halim told the media earlier that party members above the age of 60 should make way for younger leaders to reform the party.

Ini video nya :



Untuk pengetahuan,  pada awal malam tadi, pihak Umno telah menyambut ulang tahun ke 72 parti itu dengan menganjurkan majlis doa selamat dan makan malam di Menara Dato' Onn di PWTC.

Bekas Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan timbalannya Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi hadir majlis itu yang bermula selepas sembahyang Maghrib bersama.

Datuk Seri Najib langsung tidak memberi sebarang ucapan ketika makan malam berlangsung, sebelum bermesyuarat dan meninggalkan PWTC kira-kira jam 10.30 malam.

Turut kelihatan pemimpin Umno termasuklah Datuk Seri Hishammuddin Hussein, Datuk Seri Jamil Khir Baharom, Datuk seri Mahdzir Khalid, Datuk Asyraf Wajdi Dusuki dan Datuk Seri Mohamad Hasan.

Kemudian ada yang berkumpul di luar dewan menyatakan ketidak puas hatian terhadap kesemua pemimpin atasan yang dikataakn perlu bertanggungjawab di atas kelahan Barisan Nasional setelah hampir 60 tahun mentadbir negara.

0 comments:

Post a Comment