Respon Balas Jep Sepahtu Tentang Tindakan Datuk Seri Wan Azizah


Telah pun rasmi bahawa Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail telah pun diberi mandat untuk memegang jawatan Timbalan Perdana Menteri Malaysia selepas kemenangan di Pilihan Raya Umum 14 baru-baru ini.

Sememangnya isteri kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim ini mencatatkan sejarah sebagai Timbalan Perdana Menteri Wanita Pertama yang dilantik di negara ini.

Datuk Seri Dr. Wan Azizah sebenarnya amat aktif di laman sosial seperti Facebook, Instagram dan juga Twitter.

Yang menarikanya, melalui satu laporan Sinar FM, di laman media Instagram, rupanya Datuk Seri Dr. Wan Azizah hanya follow seorang sahaja artis di Malaysia.

Selebriti yang Datuk Seri Dr. Wan Azizah follow ialah pelawak popular Jep Sepahtu.

Jep Sepahtu merupakan antara satu-satunya selebriti di Malaysia yang Datuk Seri Dr. Wan Azizah ikuti menerusi laman sosial, Instagram.

Jika anda lihat di bahagian ‘Following’ Instagram Timbalan Perdana Menteri Malaysia kita, hanya 46 akaun Instagram yang beliau ikuti dan rata-ratanya hanyalah tokoh-tokoh politik.

Memang tak sangka Datuk Seri Dr. Wan Azizah merupakan peminat Jep Sepahtu.

Ini respon Jep Sepahtu tentang hal ini:

"Alhamdulillah saya sangat-sangat gembira. Cuma macam tak percaya takut Timbalan Perdana Menteri Malaysia tertekan follow (tak sengaja). Apatah lagi saya sangat mengagumi ketabahan dan kesabaran yang dimiliki oleh beliau"

Selain itu, Jep Sepahtu turut meluahkan rasa gembira di atas pembebasan suami kepada Datuk Seri Dr. Wan Azizah iaitu Datuk Seri Anwar Ibrahim pada hari ini.

Ini tulis Jep:

"Izinkan kami tumpang kegembiraan ini. Syukur Ya Allah. Air mata gembira. Terima kasih kepada semua yang mendoakan. Teruskan berdoa untuk Malaysia yang lebih baik."

Ini videonya:



Semoga segalanya dipermudahkan untuk mereka yang memimpin kerajaan baru ini.

Tahniah buat Datuk Seri Dr. Wan Azizah!

0 comments:

Post a Comment