"Kau Menjawab Siap Kau! Panas Hati Aku.." - Azza Elite Mengamuk Dengan Faiz Roslan


Ini lagi berkaitan isu Faiz Roslan lagi. Lelaki lembut yang viral ini sekali lagi mencetuskan kemarahan orang ramai apabila dengan bersdahaj muat naik video mengaku dirinya tak puasa dan sedang makan.



Ini ternyata amat tidak menghormati bulan yang mulia ini.

Video terbaru dari faiz Roslan ini begitu mengguris hati ramai pihak seperti menghina bulan puasa yang sepatutnya dihormati orang ramai terutama muslim.

Ini video kurang ajar dari Faiz Roslan:



Malah, penyanyi dan pelakon Azza Elite tampil menegur remaja ini.

Ini teguran dari Azza:

Sebelum tu aku minta maaf sebab tegur mu eh Faiz! You watch out! Allah bagi kelebihan femes! Femes ek? I dont understand why people make you femes with idiot behavior! 

Adik oh adik ko jangan wat gitu dik! Mana malu ko dengan Allah! Ko bangga ko tak solat.. ko bangga ko tak puasa .. astaghfirullah! Nape mu gitu? 

Jangan sampai Allah tarik nikmat kita dik.. Sharnaaz tegur ramai bekap!! Padahal apa yang sharnaaz cakap tu memang benar belaka.. aku dengar ko menjawab ko siap!! ni aku pulok ckp !! Panas hati aku bila org permainkan Allah.. kami pun penah muda. Pernah femes dari ko ok!!! Tapi kami takut nk permain kan Allah.. kami tegur sebab rasa kamu perlu di tegur!! Ape pun aku doa semoga Allah beri hidayah buat kamu semoga kamu menjadi orang baik-baik.

Tolong lah gais!! Kenapa bagi orang org macam ni femes! Dia cakap dia tak puasa sebab dia tak solat. Korang nak tengok dia pergi tengok kat FB azza rima

Kita hamba Allah dik bukan hamba IG

Sebab tu la aku sokong apa sharnaaz ckp!! Cakap baik-baik pujuk tak makan saman budak ni. Berani sangat dah dia. Orang sampaikan, orang tegur sembunyi sembunyi tak jalan. Bukan suka-suka nak marah ko tapi bersebab!! Kami pompuan if tak puasa pun malu nak cakap tak posa. Kau?? bangga nau nau.

Kalau tak tegur esok Allah tanya knapa tak tegur? At least habis dah bahagian kami. Kenapa tegur terang terangan? 

Sebab dia ni tegur sembunyi tak jalan dah kalau ya pun nak femes jgn sampai permainkan puasa dan solat, kami pun tak baik dik. So sama-sama lah perbaiki. 

Moga Tuhan beri kamu kesempatan sebelum di tarik nikmat yang kamu ada sekarang, kamu kan femes.

Jika kita tak puasa kita jangan upload video makan di bulan puasa dik.. #penghinaanramadhan jangan sombong dengan Allah, kalau dengan ulama pun kamu tak nak dengar, kamu nak dengar dari siapa.. oh ya .. lupa Kak Za

Yes. Saya seorang penyanyi dan pelakun, 22 tahun yang lalu.. Kehidupan saya tak tentu arah .. betul
banyak kejadian yang buat saya berubah.. antara nya Allah hantar teguran dari netizen!! 

Saya risau sebab saya ada mak ayah dan teguran netizen buat saya banyak merenung sampai bila saya nak macam tu  dan ada satu teguran yang buat saya berubah .. teguran dari Allah .. buat saya terus nk ubah dari segala segi.

So pada yang cakap kak za pun nari lah terkinja tu dulu dik !!dan itu adalah pekerjaan !!bukan nari bodoh bodoh! Itu kehidupan kak za yang lalu.. Kak Za kalau boleh nk ubah masa supaya kak za bukan yg itu .. tetapi kak za yakin .. kehidupan masa lalu adalah pengajaran agar kita ubah diri kita supaya jadi yang lebih baik. 

Orang tegur jangan sombong! ambil la positif .. kalau awak fikir negative teguran orang.. hurmm tak tahu la nak cakap macam mana kan.. Ni kalau dah tak boleh tegur camano! Nak bekap tera mana lagi dik.. kita ubah perlahan lahan jujur dan istikhomah ok.

Manala tahu teguran dari kami yang kecil ni buat kamu jadi lebih baik malah lebih baik.

Itulah pandangan dari Azza Elite yang mendapat persetujuan dari orang ramai.

Semoga Faiz Roslan insaf!


0 comments:

Post a Comment