Jurusolek Ini Dikatakan 'Mira' Dalam Video Syafiq Kyle.. Baca Kenyataannya


Video viral yang menunjukkan individu mirip wajah pelakon Syafiq Kyle dan seroang individu bernama Mira terus menjadi bualan ramai.

Ramai tertanya-tanya adakah benar video itu merupakan Syafiq Kyle. Malah ada juga yang tertanya siapakah individu bernama Mira itu.

Para peminat dilihat mahu penjelasan daripada pelakon itu sendiri dan nak tahu siapakah gerangan individu bernama 'Mira' itu.

Ramai yang mengandaikan indvidu itu seorang maknyah kerana suaranya yang seperti 'terkepit' dibuat-buat.

Namun secara tiba-tiba ada seorang juru solek yang dikaitkan sebagai Mira.

Jurusolek artis bernama Aizat Abdul Razak turut terkena tempias dikatakan merupakan Mira dalam video itu.



Bagaimanapun, Aizat menafikan dirinya adalah individu bernama Mira dan orang yang bertanggungjawab menyebarkan video itu.

Menurutnya, tindakan segelintir pihak yang menuduhnya adalah fitnah kerana dia masih waras untuk melakukan perkara tidak berfaedah itu.

Ini tulis Aizat di laman IG miliknya:

"Mengaku je la awak dalam video tu".. Ape kejadah saya pulak yg dipersoal. 

"Stop la tanya soalan bukan-bukan. Suara kepit pondan semua lebih kurang sama. Tapi kalau nak diikutkan. Memang suara saya kepit pon lain sikit. Aiyooooo apa masalah mereka-mereka yang cakap saya pulak.

"Mentang la kebelakangan ni saya rajin live IG dan ada “drama yg terselit”. Semakin hari semakin ramai penonton drama saya tapi ingin saya tegaskan BUKAN SAYA yang rakam atau sebarkan video tu. Kalau tak percaya buat la Voice Tracker/Test. Lain suara kepit saya. 

"Video tu saya dah tengok lama dah. Cuma saya tak penah simpan dan sebarkan sebab kita tak tahu kesahihan. Kalau saya la orangnya dah kenapa la saya nak aibkan diri sendiri. Gila ke apa. Orang zaman sekarang ni suka tuding jari. Benda tak sahih pon nak kongsi.

"HARAP FAHAM. Jangan libatkan saya. Biar la orang yang selayaknya siasat jangan la burukkan keadaan. Semua DM saya tanya-tanya. Minta video. Saya tak ada kene mengena apatah lagi dalam penyebaran video tersebut kat twitter sebab saya tak pandai main twitter. 

"Bulan baik ni tak baik fitnah. Astaghfirullah. 

"Issue gambar parodi pon bukan saya yang plan. Itu fans account yang buat and saya cuma repost je sebab bagi saya tu cuma gurauan dan kebetulan je sebab artis tu tengah viral. Saya pon kenal camtu je pernah terserempak beberapa kali je.

"Saya harap saya dah jelaskan issue ni dan pls la bukan cara camni nk jatuhkan seseorang. Stop fitnah saya tak ada kaitan

Aizat memuat naik penjelasan tersebut menerusi laman Instagramnya dan berharap netizen berhenti menuduh dirinya sebagai dalang di sebalik penyebaran video itu.

Jurusolek popular ini turut menegaskan agar netizen berhenti melibatkannya dan biar pihak yang sepatutnya menyiasat perkara itu.

Sehingga kini Syafiq Kyle masih tidak ada membuat sebarang kenyataan.

0 comments:

Post a Comment