Redha Kalau Mak Kahwin Dulu - Wany Hasrita


Penyanyi lagu Menahan Rindu, Wany Hasrita akan teruima dengan hati terbuka sekiranya ibu tercinta, Norita Jaafar bertemu jodoh selepas 14 tahun bergelar ibu tunggal.

Wany memberitahu, pengorbanan ibunya tidak ternilai malah sentiasa mengutamakan anak dalam serba serbi.

"Tidak kisah jika ibu berkahwin dulu. Saya terima jika jodoh ibu sampai dulu. Ini kerana saya tidak mahu ibu tinggal sendirian. Selama ini, ibu berpegang prinsip tidak mahu duduk bersama anak dan menantu," 

Wany bercerita, ibu bapanya berpisah ketika dia berusia 12 tahun. Sejak itu itu ibunya bekerja keras untuk anak-anak.

Penyanyi ni turut mengimbau hidup mereka yang agak payah satu masa dulu.

"Sejak itu, ibu mengutamakan keperluan dan kehendak saya. Ibu bekerja sebagai kerani dan menggunakan segala kudrat bagi memastikan saya menjejakkan kaki ke universiti.

"Namun, kami diuji sekali lagi apabila ibu dibuang kerja lalu kami sekeluarga hilang sumber pendapatan," 



Kini Wany  atau nama penuhnya, Nurshazwany Hasrita Hasbullah mencuba sedaya mungkin membalas jasa ibu.

Berkongsi perasaan sempena Hari Ibu yang disambut Ahad lalu, Wany berkata, dua tahun lalu, dia membuat kejutan dengan meletakkan kek, kad dan hadiah dalam peti sejuk di rumah.

"Sebenarnya, ibu bukan saja harus diraikan setahun sekali. Sebaliknya, setiap hari kerana pengorbanan mereka yang tidak ternilai. Bukan daripada segi wang ringgit, malah tingkah laku dan percakapan dengan ibu juga harus dijaga,"

"Kali ini, Hari Ibu diraikan sederhana melalui ucapan melalui telefon. Ini kerana saya ada komitmen kerja sepanjang hari.

"Saya berjanji, apabila tiba masa terluang, saya akan habiskan bersama ibu. Ini kerana saya tidak mahu ibu terasa hati kerana mengabaikan perasaannya,"

Itulah komen dari Wany Hasrita, penyanyi berusia 26 tahun ini.


0 comments:

Post a Comment